Wieża widokowa Krynica – Zdrój (Słotwiny Arena)

Od niedawna przyjeżdżając do Krynicy – Zdroju skorzystać możecie z przechadzki niezwykłą konstrukcją ulokowaną na sporej wysokości. Wieża widokowa Krynica – Zdrój w koronach drzew (Słotwiny Arena) pozwala na podziwianie pięknych panoram okolicy i niewątpliwie stanie się ciekawą atrakcją turystyczną regionu. Tym bardziej, że licząca 49,5 m dostarcza wielu estetycznych doznań.

Udostępniona dla turystów w ostatnim czasie Wieża widokowa w koronach drzew w Krynicy – Zdroju (Słotwiny Arena), to ciekawa 49,5 m drewniana konstrukcja pozwalająca na podziwianie regionu krynickiego z innej perspektywy. Nad konstrukcją tej najwyższej drewnianej wieży widokowej w Polsce pracowali przez wiele miesięcy polscy konstruktorzy, architekci i cieśle. Dzięki ich staraniom wśród drzew przy Jaworzynie Krynickiej powstała 1030 m ścieżka, która doprowadzi nas ma szczyt platformy widokowej.

Wieża widokowa Krynica - Zdrój

Na trasie do wieży widokowej w koronach drzew miniecie 18 wież wsporczych i 87 słupów, które podtrzymują wznoszący się delikatnie w górę drewniany, akacjowy trakt.

Dojazd i parking

Wieża widokowa Krynica - Zdrój - parking

Nasza trasa tradycyjnie rozpoczęła się w Bochni, z której najpierw kierowaliśmy się na Brzesko, a następnie w stronę Nowego Sącza. W Nowym Sączu zgodnie z kierunkowskazami obraliśmy cel – Krynica Zdrój.  Aby dotrzeć do wieży widokowej w koronach drzew w Krynicy – Zdroju (Słotwiny Arena), ku naszemu zdziwieniu nie musieliśmy wjeżdżać do centrum uzdrowiska, aby z platformy widokowej podziwiać panoramę na Tatry i Beskid Sądecki.  W miejscowości Nowa Wieś przed Krynicą, skręciliśmy w prawo w stronę Roztoki Wielkiej i dotarliśmy do Słotwin. Choć obecnie Słotwiny to przedmieścia Krynicy – Zdroju, kiedyś była to osobna wioska. Z ulicy Słotwińskiej skręciliśmy ponownie w prawo przy kościele i dotarliśmy pod Kurort Narciarski „Słotwiny Arena”.

Wieża widokowa Krynica - Zdrój - przy wieży

Darmowy parking dla osób odwiedzających obiekt znajduje się zaraz przy dolnej stacji kolejki, przy ul. Słotwińskiej 51. Tam też znajdują się kasy biletowe, restauracja czy toalety.

Godziny zwiedzania i cennik

Bez względu na dzień i porę roku możecie odwiedzić wieżę widokową w koronach drzew w Krynicy – Zdroju (Słotwiny Arena) codziennie w godzinach od 9 do 19.  Pomimo, iż cena zwiedzania nie należy do najniższych, gdyż bilet normalny kosztuje 39, a ulgowy 32zł warto poświęcić te pieniądze, aby zachwycić się bajkowymi widokami. Macie też możliwość dotarcia na szczyt platformy widokowej z pomocą kolejki krzesełkowej, wówczas przejazd nią w 1 stronę i wejście na wieżę kosztuje 57 a ulgowy 47 zł, a w dwie strony zapłacicie za bilet normalny 69 a za ulgowy 55 zł.

Wieża widokowa Krynica - Zdrój - wieża i górna stacja kolejki

Atrakcją, która zaskarbi serca zarówno dzieci jak i dorosłych odwiedzających Słotwiny Arenę jest także 60 m zjeżdżalnia, za którą jednorazowo zapłacicie 9zł.

Spacer wieżą widokową w koronach drzew

Jak już wspominaliśmy długość trasy prowadzącej wśród wspaniałych buków, jodeł i świerków liczy 1030 m. Dojście do początku trasy z parkingu zajęło nam ok.20 min, gdyż do pokonania jest ok. 1,5 km ubitą drogą, pnącą się chwilami stromiej w górę. Po dojściu do wieży możecie chwilę odpocząć na kilku ławeczkach znajdujących się u stóp obiektu lub posilić się w niewielkiej knajpce. Zdziwieni byliśmy jednak niewielką ilością ławek, które przygotowano dla turystów, ale jest to chyba problem przejściowy wynikający z trwających jeszcze przy wieży prac.

Wieża widokowa Krynica - Zdrój - kolejki do kas biletowych

Jeśli zdecydujecie się na wyjazd kolejką pod Słotwiny Arenę, to właśnie tu krzyżują się szlaki pokonujących trasę na piechotę i tych podjeżdżających wagonikami. My zaopatrzeni w bilety zakupione w kasach na dole od razu ruszyliśmy na ścieżkę na wieży widokowej w koronach drzew. Jednak i tu, na szczycie, można zakupić bilety, oczywiście odstając swoje w długiej kolejce do kasy biletowej!

Wspinając się na szczyt mogliśmy przyglądać się licznym, bo 18 wieżom wsporczym i blisko 90 słupom, mających na celu podtrzymanie konstrukcji. Wieża widokowa w koronach drzew w Krynicy – Zdroju (Słotwiny Arena) zapewnia, poza tym odwiedzającym ją turystom możliwość zapoznania z historią regionu czy przyrodą z okolic Krynicy – Zdroju, dzięki specjalnie przygotowanym tablicom interaktywnym i multimedialnym.

W dniu naszej wizyty na obiekcie odbywał się wyścig wytrzymałościowy SPARTAN, z racji czego poruszanie się po wieży było utrudnione z powodu licznie biegających po niej zawodników. Jednak jak się domyślamy w normalny dzień zdobywanie szczytu nie powinno być trudne i męczące. Bez problemu poruszały się tu osoby starsze, o kulach czy małe dzieci, gdyż na trasie nie ma schodów. Jednak na minus wg. nas jest to, że niestety na całym tarasie widokowym brak ławeczek, na których można przycupnąć i chwile odpocząć. Może to się jeszcze zmieni?

Wieża widokowa w Krynicy - Zdroju - tarasy na wieży

Po przejściu nad wspaniałym górskim drzewostanem dotarliśmy do właściwej platformy widokowej. Zajęło nam to ok. 45 min z zatrzymywaniem się przy tablicach interakcyjnych i przy pozwalaniu sobie na cieszenie oczu ślicznymi widokami. Ta 49,5 m konstrukcja odpowiada w praktyce 17 piętrom, więc spoglądanie na świat z takiej perspektywy robi znaczne wrażenie!  Jeśli traficie na dobrą widoczność to z wieży widokowej w koronach drzew w Krynicy – Zdroju jesteście w stanie cieszyć oczy widokiem na Tatry i Beskid Sądecki. A jest co oglądać!

Zejście z Areny Słotwiny odbywa się ta sama drogą co wyjście, więc jeśli chcecie uzupełnić portfolio o ciekawe ujęcia to jest na to szansa. Czas na zwiedzanie wieży w koronach drzew nie jest ograniczony, więc to od Was zależy, ile czasu na nią poświęcicie.

Wieża widokowa Krynica - Zdrój - konstrukcja szczytu wieży

Zdecydowaliśmy się na powrót do samochodu tą samą trasą, która przybyliśmy na górę. Jednak dla chętnych alternatywa jest możliwość zjechania ze szczytu wieży widokowej Słotwiny Arena, specjalną 6 – osobową kolejką linowa, o cenie, której pisaliśmy powyżej. Jednak, schodząc podobnie jak my na piechotę z góry macie okazję podziwiać piękno tego miejsca dłużej. Zachęcamy Was do odwiedzenia wieży widokowej w koronach drzew w Krynicy – Zdroju (Słotwiny Arena), gdyż ta nowo powstała platforma to ciekawa atrakcja, na zobaczenie której nie musicie wyjeżdżać jak dotychczas poza granice Polski. Co prawda może i cena wejściówki nie należy do jak niższych, ale czy nie warto czasem spojrzeć na świat z innej perspektywy?

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin

Ten post ma 2 komentarzy

1. Witam serdecznie. Dziękuję za cenne informacje. Mam pytanie. Dobrze zrozumiałam, że droga na piechotę trwa 20 min? Czy jest bardzo stromo bo chcemy pojechać z dziećmi. Córeczka jest jeszcze mała i jeździ w wózku. I czy jest kilka miejsc z których można wejść na taras czy tylko jedno. Pozdrawiamy

2. Witamy serdecznie.
    Tak jak pisaliśmy przejście od parkingu pod kasy przy wieży widokowej szlakiem (szutrową drogą) zajęło nam ok 20-25 min., nie jest to długi odcinek, choć z dziećmi możne to potrwać dłużej. Samo podejście miejscami jest dość strome, głównie na początku drogi od parkingu oraz przed samą wieżą, ale wydaje nam się, że w przypadku wózka z małym dzieckiem większa trudnością mogą być koleiny powstałe przez ciężkie samochody dojeżdżające z materiałami budowlanymi pod konstrukcję wieży. Jednak jeśli chcecie delektować się spacerem i zamierzacie niespiesznie podążać pod górę, nawet z maluszkami powinniście dać radę.
    Co do podejścia od innej strony, część osób odwiedzających Słotwiny Arenę szła szlakiem jakby od centrum Krynicy z deptaku, więc stamtąd na pewno da się podejść, Ta dróżka łączy się ok. w połowie ze szlakiem na wieżę od parkingu. Jednak nie wiemy niestety jak trasa wygląda od tamtej strony, gdyż wracaliśmy tą samą. Mamy nadzieję że pomogliśmy. Pozdrawiamy.